Jeżeli jeszcze nie wiesz, czemu sport to zdrowie
Sport jest naprawdę zdrowyTo żadna nowość ani odkrycie - sport to zdrowie. Argumentów na tę tezę zdążyło się namnożyć tysiące. My wymienimy tylko kilka z nich, by udowodnić zbawienny wpływ ruchu na nasz organizm. Warto sobie to uświadomić, szczególnie jeśli prowadzimy siedzący tryb życia. Osiem godzin przy biurku powinniśmy równoważyć zajęciami jogi, fitnessem bądź jakimkolwiek wysiłkiem fizycznym. Dobrze jest też zmusić się do "małego" wysiłku w ciągu dnia - nie wsiąść do windy, a przebiec się po schodach, wysiąść z autobusu przystanek wcześniej i zrobić sobie szybki spacer do domu, do sklepu podejść piechotą, samochód zostawić w garażu. I co dzięki temu zyskamy?
  1. Ruch wspomaga odchudzanie, czyli utratę tkanki tłuszczowej i utrzymanie niskiej wagi.
  2. Ma dobroczynny wpływ na nasze zdrowie – obniża ryzyko ataku serca wzmacniając jego wydajność, umacnia  naczynia krwionośne, zwiększając poziom „dobrego cholesterolu” i zmniejszając poziom trójglicerydów, odciąża trzustkę, która produkuje w konsekwencji mniej insuliny.
  3. Ćwiczenia fizyczne budują mięśnie, które same w sobie spalają bardzo dużo kalorii, zatem przyspiesza się metabolizm oraz zmniejsza ryzyko otyłości.
  4. Ruch powoduje obniżenie poziomu cukru we krwi.
  5. Wzmacnia system immunologiczny – dzięki wysiłkowi fizycznemu organizm odbudowuje naturalną zdolność ciała do radzenia sobie z wirusami, gorączką i infekcjami.
  6. Ruszając się, wzmacniamy kości i stawy.
  7. Regularne ćwiczenia redukują nagromadzony stres ,  organizm dotlenia się i relaksuje, a do krwi wydzielają się endorfiny – hormony szczęścia, ciało ma więcej energii i lepiej regeneruje się w trakcie snu.
  8. Ćwiczenia podnoszą sprawność i wydajność umysłową – myślenie jest szybsze, a fakty lepiej kojarzone oraz zapamiętywane.
  9. Skóra staje się zdrowsza i gładsza - pocąc się podczas ćwiczeń, pozbywamy się nagromadzonych w porach toksyn.
  10. Ćwiczenia poprawiają sylwetkę, pomagają utrzymać prostą postawę, modelują i wzmacniają mięśnie.
  11. Wysiłek fizyczny poprawia  samopoczucie, dzięki temu wzrasta samoocena, poczucie satysfakcji i dobry nastrój.
Autor: Redakcja Beauty Guide
Wszelkie prawa zastrzeżone przez Beauty Guide 2010 (c)